|
||||||||
| PREV CLASS NEXT CLASS | FRAMES NO FRAMES | |||||||
| SUMMARY: INNER | FIELD | CONSTR | METHOD | DETAIL: FIELD | CONSTR | METHOD | |||||||
java.lang.Object
|
+--Named
|
+--Room
Room kuvaa huonetta. Huoneessa voi olla esineitä ja olentoja ja huoneet voivat olla kytkettynä toisiinsa.
| Constructor Summary | |
Room(String n,
String d)
Luo uuden huoneen. |
|
| Method Summary | |
void |
addThing(Thing thing)
Lisää esineen huoneeseen. |
void |
connect(String direction,
Room other)
Kytkee huoneen toiseen huoneeseen. |
boolean |
containsPerson(Person person)
Tarkistaa, onko annettu henkilö tässä huoneessa. |
boolean |
containsThing(Thing thing)
Tarkistaa, onko annettu esine tässä huoneessa. |
void |
enterPerson(Person person)
Lisää henkilön huoneeseen. |
void |
exitPerson(Person person)
Poistaa henkilön huoneesta. |
Room |
getConnection(String direction)
Palauta annetussa suunnassa oleva kytketty huone.. |
String |
getDescription()
Palauta huoneen selväkielinen kuvaus. |
Person |
getPerson(String name)
Hakee nimellä henkilöä tästä huoneesta. |
Map |
getPersons()
Palauttaa Map-olion, jonka arvoina ovat huoneessa olevat henkilöt ja avaimina ovat henkilöiden nimet. |
Thing |
getThing(String name)
Hakee nimellä esinettää tästä huoneesta. |
Map |
getThings()
Palauttaa Map-olion, jonka arvoina ovat huoneessa olevat esineet ja avaimina ovat esineiden nimet. |
boolean |
isConnected(String direction)
Onko annetussa suunnassa kytketty huone? |
void |
removeThing(Thing thing)
Poistaa esineen huoneesta.. |
void |
setDescription(String d)
Aseta huoneen selväkielinen kuvaus. |
String |
toString()
Object luokan metodin uudelleen määritys. |
| Methods inherited from class Named |
getName |
| Methods inherited from class java.lang.Object |
clone,
equals,
finalize,
getClass,
hashCode,
notify,
notifyAll,
wait,
wait,
wait |
| Constructor Detail |
public Room(String n,
String d)
n - Huoneen nimi.d - Sanallinen kuvaus huoneesta.| Method Detail |
public void connect(String direction,
Room other)
a ja
b välille, on sinun tehtävä kaksi kutsua:
a.connect("east", b) ja b.connect("west", a).direction - Suunta, johon kytketään.other - Huone, joka kytketään.public boolean isConnected(String direction)
direction - Suuntatrue, jos kytkentä on ja
false, jos ei olepublic Room getConnection(String direction)
direction - Suuntanull, jos kytkentää
annettuun suuntaan ei ole.public String getDescription()
public void setDescription(String d)
d - Huoneen uusi kuvaus.public Map getPersons()
public void enterPerson(Person person)
person - huoneeseen saapuva henkilöpublic void exitPerson(Person person)
person - huoneesta poistuva henkilö.public boolean containsPerson(Person person)
person - henkilö.true, jos henkilö on tässä huoneessa ja
false, jos ei ole.public Person getPerson(String name)
name - henkilön nimi.name tai
null, jos tämän nimistä henkilöä ei ole huoneessa.public Map getThings()
public void addThing(Thing thing)
thing - lisättävä esine.public void removeThing(Thing thing)
thing - poistettava esine.public boolean containsThing(Thing thing)
thing - esine.true, jos esine on tässä huoneessa ja
false, jos ei ole.public Thing getThing(String name)
name - esineen nimi.name tai
null, jos tämän nimistä esinettä ei ole huoneessa.public String toString()
Object luokan metodin uudelleen määritys.
Palautettavaa merkkijonoa voi käyttää huoneen kuvaamisessa
pelaajalle.
|
||||||||
| PREV CLASS NEXT CLASS | FRAMES NO FRAMES | |||||||
| SUMMARY: INNER | FIELD | CONSTR | METHOD | DETAIL: FIELD | CONSTR | METHOD | |||||||