|
||||||||
| PREV CLASS NEXT CLASS | FRAMES NO FRAMES | |||||||
| SUMMARY: INNER | FIELD | CONSTR | METHOD | DETAIL: FIELD | CONSTR | METHOD | |||||||
java.lang.Object
|
+--Named
|
+--Person
Pelin henkilöhahmoja kuvaava luokka. Henkilö sijaitsee tietyssä huoneessa ja hänellä on joukko esineitä mukanaan.
| Constructor Summary | |
Person(String n)
Luo henkilön. |
|
| Method Summary | |
void |
action()
Henkilön toiminta pelissä. |
boolean |
canMove(String direction)
Tarkistaa, voiko annettuun suuntaan liikkua, eli onko nykyisestä huoneesta siirtymä annettuun suuntaan. |
Room |
getRoom()
Huone, jossa henkilö tällä hetkellä on. |
Map |
getThings()
Palauttaa henkilön kantamat esineet Mappina. |
boolean |
move(String direction)
Liikutaan annettuun suuntaa, mikäli mahdollista. |
boolean |
pickUp(String thingName)
Poimitaan nimetty esine, mikäli se on nykyisessä huoneessa. |
boolean |
putDown(String thingName)
Pudotetaan nimetty esine, jos henkilöllä on se mukanaan. |
void |
setRoom(Room r)
Asetetaan henkilö toiseen huoneeseen. |
String |
toString()
Object luokan metodin uudelleen määritys. |
| Methods inherited from class Named |
getName |
| Methods inherited from class java.lang.Object |
clone,
equals,
finalize,
getClass,
hashCode,
notify,
notifyAll,
wait,
wait,
wait |
| Constructor Detail |
public Person(String n)
n - henkilön nimi.| Method Detail |
public Map getThings()
Mappublic Room getRoom()
null, jos henkilö ei ole missään
huoneessa.public void setRoom(Room r)
r - huone, johon henkilö asetetaan.public boolean canMove(String direction)
direction - suunta, johon halutaan liikkua.true, jos liikkuminen on mahdollista ja
false, jos ei ole.public boolean move(String direction)
direction - suunta, johon halutaan liikkua.true, jos liikkuminen onnistui ja
false, jos ei onnistunut.public boolean pickUp(String thingName)
thingName - poimittavan esineen nimi.true, jos poimiminen onnistui ja
false, jos ei onnistu.public boolean putDown(String thingName)
thingName - pudotettavan esineen nimi.true, jos pudottaminen onnistui ja
false, jos ei onnistunut.
public void action()
throws GameStoppedException
action-metodia. Kukin aliluokka määrittää tämän
metodin uudelleen.public String toString()
Object luokan metodin uudelleen määritys.
|
||||||||
| PREV CLASS NEXT CLASS | FRAMES NO FRAMES | |||||||
| SUMMARY: INNER | FIELD | CONSTR | METHOD | DETAIL: FIELD | CONSTR | METHOD | |||||||